Правила | Zavvi | Amazon.com Amazon.ca Amazon.co.uk Amazon.de Amazon.fr Amazon.it Amazon.es | OZON.ru

Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 (а то и 4)

Page: < 12345.. > >> Showing page 5 of 10
Author
AAE
Любитель
  • Total Posts : 85
  • Scores: 0
  • Joined: 2007/02/03 13:16:50
  • Location: Московская обл.
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/05/22 23:19:55 (ссылка)
0

quote:

ORIGINAL: AAE
блюрей (американский) что-то не играет на компе (Powerdvd9+anydvd6.5.2.9).

Возможно, вам поможет версия AnyDVD HD 6.5.4.9 от 10.05.2009 (разумеется, свят-свят-свят, легально купленная на сайте производителя). Также, вполне возможно, что данный случай послужит поводом для выхода следующей версии программы.

 
О, спасибо, с новой версией (даже 6.5.5.3) стало гораздо лучше. Точнее, добрался до воспроизведения, но картинка идет рывками, как, бывало, на блюрейных рипах. Не подскажете, это можно исправить где-нибудь в настройках, или это компьютеру мощей не хватает?
 
 
#81
Kvaziboba
Эксперт
  • Total Posts : 3059
  • Scores: 124
  • Joined: 2008/08/11 20:42:55
  • Location: город-герой Москва
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/05/23 00:10:32 (ссылка)
0
2 ААЕ
Уважаемый, прочитайте название темы и не засоряйте её больше такими вопросами, пожалуйста.
#82
VLN
VLN-De-Mort
  • Total Posts : 6918
  • Scores: 28
  • Joined: 2004/09/25 01:13:10
  • Location: Ростов-папа + Питер
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/05/24 18:14:33 (ссылка)
0
Добавлю инфы для 1й страницы - к разделу Где заказать:

на немецком амазоне есть 2 разных башки - одна родная немецкая (о ней уже написал TheHutt), а другая - т.н. "UK Import".
Так вот родная сейчас стоит уже 79.95 евр до вычета налога, а импортируемая от индусов - 73.99 евры.
Налог вычитают из обеих, поэтому "британская" башка (особенно с учетом минимальной стоимости курьера от немцев - 20 евр) сегодня выглядт наиболее предпочтительной в плане цены (чуть более 62 евр после вычета) для тех, кто еще не заказал.
Да и срок релиза уже на днях - 1.06.
При этом, на самом индусском амазоне данный релиз в глубоком ООПе без всяких сроков выхода.

"АВАТАР" - ЛУЧШИЙ ФИЛЬМ ВТОРОЙ НЕДЕЛИ ДЕКАБРЯ 2009! (с)

#83
MegaBee
Гуру
  • Total Posts : 5359
  • Scores: 1033
  • Joined: 2007/01/29 17:10:20
  • Location: замкадыш
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/05/24 18:31:17 (ссылка)
0
ORIGINAL: VLN

Добавлю инфы для 1й страницы - к разделу Где заказать:

на немецком амазоне есть 2 разных башки - одна родная немецкая (о ней уже написал TheHutt), а другая - т.н. "UK Import".
Так вот родная сейчас стоит уже 79.95 евр до вычета налога, а импортируемая от индусов - 73.99 евры.
Налог вычитают из обеих, поэтому "британская" башка (особенно с учетом минимальной стоимости курьера от немцев - 20 евр) сегодня выглядт наиболее предпочтительной в плане цены (чуть более 62 евр после вычета) для тех, кто еще не заказал.
Да и срок релиза уже на днях - 1.06.
При этом, на самом индусском амазоне данный релиз в глубоком ООПе без всяких сроков выхода.

Так вроде британская башка губернатора всея Калифорнии является у индусов эксклюзивом для play.com. С другой стороны, немцы очень неспешно работают с данными по импорту. Поэтому есть немалая вероятность, что вместо импортной башки от немцев получится птица обломинго.

Рожденный брать давать не может.           

Мои фотографии стилбуков в twitter https://twitter.com/MegaSteels и канале Телеграм: https://t.me/megasteels
#84
VLN
VLN-De-Mort
  • Total Posts : 6918
  • Scores: 28
  • Joined: 2004/09/25 01:13:10
  • Location: Ростов-папа + Питер
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/05/24 18:56:45 (ссылка)
0
ORIGINAL: MegaBee
Так вроде британская башка губернатора всея Калифорнии является у индусов эксклюзивом для play.com.

Данное мнение оспаривать не буду.
Что не мешает ей висеть у немцев в официальном пре-ордере ровно с того же дня, как они заявили и свою местную (т.е. где-то с середины марта).
ORIGINAL: MegaBee
С другой стороны, немцы очень неспешно работают с данными по импорту. Поэтому есть немалая вероятность, что вместо импортной башки от немцев получится птица обломинго.

Ну, в случае осуществления данной немалой вероятности остается другая вероятность - 26.06 взять вполне приличную голову губернатора непосредственно немецко-китайского происхождения.

"АВАТАР" - ЛУЧШИЙ ФИЛЬМ ВТОРОЙ НЕДЕЛИ ДЕКАБРЯ 2009! (с)

#85
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/17 11:37:53 (ссылка)
0
На форуме Ван Линга появилось несколько интересных инф:
 
О кодировке:
 
Европейская версия действительно должна быть регионом B, эта информация действительно верная. Как вы, вероятно знаете, существует ТРИ версии Т2 Skynet, а именно:

* Domestic (US/Canada) - выпущена Lionsgate по постоянной лицензии от StudioCanal - только регион А.
* European (UK/France/Germany) - выпущена Optimum/StudioCanal/Kinowelt - только регион B (кстати, Optimum и Kinowelt - дочерние компании StudioCanal, и этот диск также покрывает франкоязычную Бельгию)
* International (all other territories) - выпущена Universal Pictures International по лицензии StudioCanal - только регионы A и B.

Следует отметить, что Австралия обслуживается Universal, а не StudioCanal, поэтому им не положен европейский диск... поэтому, вполне возможно, что там будет и регион C. Вообще же диск Universal покрывает Австралию, Италию, Испанию, Португалию, Нидерланды (и фламандскую Бельгию), Швецию, Норвегию, Данию и Финляндию (со стороны региона B) и Мексику с Бразилией (со стороны региона A). Эта мишура с мультирегиональностью происходит от того, что Юниверсал покрыл все свои территории один диском. Обратите внимание, что Япония, Китай и Россия технически не покрываются данным выпуском Skynet Edition, и что в Японии скорее всего выйдет свое локализированное издание Skynet Edition в конце этого или в начале следующего года - ведь у них только полгода назад вышло издание Geneon."
#86
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/17 15:00:19 (ссылка)
0
И большой текст о кодировании картинки, так как после многочисленных ревью поднялся вопрос о фильтрации изображения шумодавом. Пока на английском, потом постараюсь перевести:
 
Let's start with some history...

Note that T2 was shot in Super-35, which means it used a full-aperture 35mm film frame (with image exposed full-width, sprockets-to-sprockets, rather than losing over 10% of the image width to a soundtrack area as in the Academy aperture). However, because it's composed for a 2.35 aspect ratio, it's only using the center 57% of the available negative area for active, composed picture. The rest is available for recomposition in postproduction or when doing 4x3 video transfers (which are largely obsolete these days due to HD). This would lead to the obvious charge of a grainier picture than films not shot in this format, but while this charge is mathematically true, the quality of the image all depends on how good your filmmakers are --particularly the DP, which in this case was the excellent Adam Greenberg-- and T2 looked pretty damn good on film. So let's start there.

The T2 master was originally transferred in 2003 from a Super-35 IP. Prior to colorist Mark Nakamine performing the transfer at IVC, Lightstorm screened their preferred 35mm print of the film in the THX-certified screening room at the Lightstorm offices in Santa Monica. This completed transfer was then screened for and approved by Jim Cameron. This transfer master was comprised of the Theatrical Version (in seven 20-minute reels) plus a few more separate, compiled reels of Special Edition scenes IP.

In order to take advantage of the full vertical "negative area" of the 1.78 HD format, the film (which was composed for a 2.35 aspect ratio) was transferred FULL-HEIGHT to a D5 4:2:2 HD master; that is, the film image that would normally take up the center 1920x816 portion of the 1920x1080 frame was stretched vertically to fill the full 1920x1080 frame, thus maximizing the use of the HD storage format. In normal usage, the film would have been just transferred in its original aspect ratio that would fit horizontally into the HD frame, with black letterboxing above and below. Doing a full-height transfer means that there are 1080 lines of resolution used in storing the image, rather than just 816 lines with the rest being black letterboxing. So the good news is that there is more image resolution; the bad news is that it means that the master has to be reformatted to the normal letterboxed 2.35 aspect ratio whenever it needs to be used. You cannot use the original transfer master directly. Fortunately, because it is digital and theoretically has no generational loss (other than from the reformat scaling itself), the image quality should not deteriorate significantly when creating a compression master.

From this 24psF full-height transfer master, comprised of 4 tapes (3 for the original Theatrical Version, plus 1 for the SE/ESE scenes), I created an additional pair of full-height masters: a 3-tape edited master of the Special Edition, and an ESE/Omitted Scenes edited master which consisted of the "T-1000 Searching John's Room" and "Future Coda" ending. These edited masters were digitally edited from the original Theatrical and SE Scenes transfer masters, so there was no generational loss. So now we have a total of seven final D5 tapes: a 3-part Theatrical master, a 3-part SE master, and an ESE/Omitted Scenes master, which are the current archival video masters for the film. All home video releases from the past six years were created from reformatted dubs/clones of these approved masters.

Also note that these masters have what is called SEGMENTED timecode, which means that the timecode on the tape is only continuous on each individual tape. So the first tape has Hour 1 timecode (the feature starts at 1:00:00:00) and comprises film reels 1-3, the second tape starts at Hour 2, etc. The significance here is that the timecodes on the tapes are NOT continuous throughout the whole film, since the reels 1-3 combined never add up to exactly 1 hour... it will usually be shorter (which means a gap in timecode when you string the film together) but may also be slightly longer than one hour (meaning there will be DUPLICATE timecode in that area). This will get addressed when the compression masters are made.

It's at this point where we did the manual dirt cleanup to the feature masters at Fotokem in late 2008. This process entailed doing a detailed QC list of dirt/scratch/hairs/watermarks along with timecodes for exactly where they are. The film then gets copied from the already-digital D5 tapes into a server, and an artist manually goes to each timecode on the list and paints out the offending items. For T2, at my request, they focused specifically on obvious artifacts like hair and scratches, and did NOT do any kind of automated grain removal or dirt removal. These processes do exist and are often used --like the "Dust and Scratches" filter in Photoshop-- but they are somewhat indiscriminate, since fine detail or grain may be mistaken by the system for dirt or scratches... which is why I specifically asked them not to use such tools on the T2 master, what with all of the sparks and explosion debris, etc. So after this labor is done, the feature is laid back out to a new set of D5 tapes, and we did some spot-checking by going to various spots in the master that were listed on the timecode dirt list and toggling between the before-cleanup and after-cleanup versions to make sure the work was done. This also made it possible for us to insure that no automated grain remove or noticeable noise reduction was done to the image, since this would show up when toggling. It's an asymptotic process in that once you get rid of the large dirt, the medium dirt starts standing out, and then when you get rid of the medium dirt, the small dirt is more noticeable, etc. We even went back and did some more manual work to certain areas for that very reason. Obviously, this gets pretty subjective, but what you do is the most you can do with the budget and time allotted.

Once the manual dirt work was completed on these these full-height masters, a set of continuous-timecode, reformatted compression masters are made for DVD and Blu-ray use. This means that the full-height image is run through a high-quality scaler to squeeze it vertically to the correct letterboxed aspect ratio, and the laid back onto a new HD D5 tape with the letterboxing. At the same time, a new timecode track is added so that the film has continuous timecode from start to finish, which is very important if you're synching things like PiP and text data to the feature. In some cases, if a movie is not too long, it can be laid off onto a single longplay D5 master (not the case with all of T2, of course). In our case, we had a single longplay Theatrical master, a two-part longplay SE master, and a short ESE/Omitteds master. These are the D5s that went to the authoring facility (in the case of the Skynet Edition, it was Blink Digital Studios in Burbank) for encoding.

The original plan was to use the AVC codec, but a lot of factors weighed in on this... one of which was the fact that in Blu-ray, in order to do Picture-in-Picture, both the primary (feature) video stream and the secondary (PiP) video stream need to be encoded using the same codec. Also, the amount of features we were trying to put on this single disc was a LOT --seamless branching of three versions, all of the audio tracks, etc. -- and most of it had to be in sync with the film, which means we could not put it off on a separate disc, even if the studio had agreed to do a second disc. Here's what Drew Hunstman, Senior Director of Tech Ops at Blink Digital where we did the authoring and compression, had to say about the codec issue:

"Our workflow is a pretty typical one for BD: capture a source file in 4:2:2 or 4:4:4 in V210 codec via Kona3 cards, using a slight NR at this point, if necessary; dither the color space into the appropriate YUV format; make a few encode tests based on calculated bit rates, adjust filters, tweak specific scenes as needed and encode; lather, rinse, and repeat until the final encode looks as good as possible based on client recommendations and bit rate usage calculations.

"The VC-1 choice was based on how the PiP looked in AVC, which was poor and in VC-1 which look far better. If we had used the AVC, to get a passable look for the PiP, the feature bitrate would have been a few points lower. As you know it is a balancing act making all the parts and pieces look the best possible while optimizing bit rates and still fitting them all in the BD box."

One thing I noticed about the comments regarding the picture quality on the forum was that most of the negative comments came first from the UK, where the European disc was being reviewed. The later comments that were a lot more positive seem to come when the US Domestic version was reviewed. This makes sense in the light of the fact that the International versions had a lower feature compression rate than the domestic, based on the greater number of languages that had to be accommodated on the international versions. Here's Drew's take on the disparity between the domestic and international encodes:

"The source, while good, was a D5 <4:2:2> not HDSR <4:4:4>, which a great many BD disks have for source material and can be superior in quality. Some discs like Ratatouille were processed directly from DPX files and so the source quality is even better than an HDSR. The European encode and the Domestic encode used the same source files captured from tape, the same pre-filtering and a moderate NR applied, but the 5 Mbps is making the greatest difference. Keep in mind that the amount of content on either disk kept the bit rate lower than many other discs on the market and the Euro was lower still.

"There is some NR applied at the capture point and some applied at the encode point. This is to strike a balance between the amount of grain that the encoder has to deal while maintaining picture integrity. We have found, as many other have, if we slightly reduce grain at the capture, then we need FAR less at encode point. And we do use the Digital Vision NR for some of this.

"In short, the picture differential between the Euro and Domestic is only about 5Mbps, however with the low bit rates due to the amount of content this makes a greater difference.
If the overall bit rates were higher and we had the same 5Mb differential the picture would vary somewhat less. Figure that the lower the bit rate, the greater percentage of the picture quality 5Mbs represents. It is about a 6% drop…using present settings. If the overalls were higher, the 5Mbs would be a less percentage drop in quality between the two."

Okay, so as I understand it, this means that a certain amount of digital noise reduction was applied during the precompression process --not as a creative decision, but in order to hit the target bitrates, which were determined by how much material the studio wanted to include on the disc. We specifically had the feature encoded twice at different rates to best accommodate the differeing amounts of content for the Domestic and International versions. Given that, I think we did a pretty good job. ;-)

The Geneon disc, which was made from the same transfer master (but did not have the added manual dirt fixes as the Skynet Edition), was able to be encoded in AVC and at a higher bitrate because it did not have to include multiple versions of the film or as many languages on a single disc, and also did not have PiP or other such features. The inclusion of the standard-def featurettes in the Geneon versions still takes up a lot less room than including branched HD footage and PiP and BD-Live and all of the stuff that's on the Skynet Edition, so the Geneon version was able to do a higher bitrate. The rule of thumb for compression is pretty straightforward: the more detail you want to preserve, the higher the bitrate has to be. The challenge --and the art-- of compression is to find the best balance, where you get the maximum quality in the minimum amount of space. This all comes down to how much content is going to be included on the disc. And as I've noted before, the studios try to balance how much they put on the disc in terms of new features (and the costs for doing so) against the sales projections of how many more or less they will sell if those additional features are not included. And most indicators --like the sales of SuperBit DVDs-- show that folks will choose feature-laden discs over movie-only discs even if they are technically at a higher bitrate.

Can we do better in the future? Most likely. The digital technology gets better and more efficient as time goes on, and hopefully next time the film will be retransferred to a 4:4:4 HDcamSR, or better yet, scanned at 2K from the original neg and restored digitally. And if we're lucky, we'll be able to do more than one disc and keep the feature at a higher bitrate while not sacrificing other features. If we're REALLY lucky, we'll have those multilayer discs with hundreds of gigabytes of storage on a single discs and no one will have excuses not to have the best quality encodes possible...

Does this make the Skynet Edition worth your purchase? Only you can decide that for yourselves. All I can do is try my best (when given the opportunity) to create compelling content to complement the film and to try to make sure the film looks and sounds as best it can within the parameters of the space available.

So there you have it... hope this answers some questions!
#87
evilmeat
Blu-Ray Supporter
  • Total Posts : 2001
  • Scores: 9
  • Joined: 2005/01/27 11:20:13
  • Location: Нахабино, МО, Новочеркасск, РО
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/17 15:50:21 (ссылка)
0
Посмотрел уже скайнет едишин, имхо картинка вполне достойная. Шумодав виден, это факт, но, мне кажется, без него было бы хуже. Еще момент, который очень понравился: ШИКАРНОЕ меню. Лучшее, что я видел, пожалуй.

Не хватает крови в венах и извилин в голове нах... ©
HTPC + PowerDVD 12 Ultra / Toshiba BDX3200 / Sharp 60" 3D LC-60LE840 / Onkyo TX-NR808 / Wharfedale Diamond 9 Set / Newton Lab Sub
Movies on Blu-ray: Import: 295 / Total: 858
#88
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/19 12:17:30 (ссылка)
0
Немецкая Башка переносится снова - на 3 июля.
http://www.schnittberichte.com/news.php?ID=1442
#89
Lenny Nero
Moderator
  • Total Posts : 24356
  • Scores: 16179
  • Joined: 2005/12/23 00:44:35
  • Location: Екатеринбург, Раша
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/19 21:29:05 (ссылка)
0
ORIGINAL: TheHutt

Немецкая Башка переносится снова - на 3 июля.
http://www.schnittberichte.com/news.php?ID=1442

 
Well, shit, уж лучше бы я тогда из другой страны давно заказал.

 
#90
Abrupt
Модератор
  • Total Posts : 869
  • Scores: 13
  • Joined: 2008/05/10 01:57:29
  • Location: Москва
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/28 01:59:08 (ссылка)
0
European (UK/France/Germany) - выпущен Optimum UK






DISC INFO:

Disc Title:     T2_FEATURES
Disc Size:      48 797 163 623 bytes
Protection:     AACS
BD-Java:        Yes
BDInfo:         0.5.2

PLAYLIST REPORT:

Name:                   00017.MPLS
Size:                   37 896 161 280 bytes
Length:                 2:33:26 (h:m:s)
Total Bitrate:          32,93 Mbps
Description:           

VIDEO:

Codec                   Bitrate             Description    
-----                   -------             -----------    
VC-1 Video              16450 kbps          1080p / 23,976 fps / 16:9 / Advanced Profile 3
VC-1 Video              1173 kbps           480p / 23,976 fps / 4:3 / Advanced Profile 2

AUDIO:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
DTS-HD Master Audio             German          2848 kbps       7.1 / 48 kHz / 2848 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
DTS-HD Master Audio             English         4050 kbps       5.1 / 48 kHz / 4050 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1-ES / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
DTS-HD Audio                    French          3018 kbps       5.1 / 48 kHz / 3018 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
Dolby Digital Audio             English         224 kbps        2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio             English         224 kbps        2.0 / 48 kHz / 224 kbps / Dolby Surround
Dolby Digital Audio             English         224 kbps        2.0 / 48 kHz / 224 kbps
Dolby Digital Audio             German          224 kbps        2.0 / 48 kHz / 224 kbps
DTS Express                     English         192 kbps        2.0 / 48 kHz / 192 kbps / 24-bit
DTS Express                     English         192 kbps        2.0 / 48 kHz / 192 kbps / 24-bit

SUBTITLES:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
Presentation Graphics           English         40,632 kbps                    
Presentation Graphics           English         113,251 kbps                   
Presentation Graphics           English         27,257 kbps                    
Presentation Graphics           English         35,911 kbps                    
Presentation Graphics           English         169,857 kbps                   
Presentation Graphics           English         660,308 kbps                   
Presentation Graphics           English         24,615 kbps                    
Presentation Graphics           French          23,179 kbps                    
Presentation Graphics           French          156,508 kbps                   
Presentation Graphics           French          93,427 kbps                    
Presentation Graphics           French          3,044 kbps                     
Presentation Graphics           French          34,074 kbps                    
Presentation Graphics           French          23,756 kbps                    
Presentation Graphics           German          25,398 kbps                    
Presentation Graphics           German          161,818 kbps                   
Presentation Graphics           German          107,286 kbps                   
Presentation Graphics           German          32,959 kbps                    
Presentation Graphics           German          22,581 kbps                    
Presentation Graphics           Turkish         22,165 kbps                    

FILES:

Name            Time In         Length          Size            Total Bitrate  
----            -------         ------          ----            -------------  
00000.M2TS      0:00:00.000     0:15:31.722     3 990 657 024   34 265         
00001.M2TS      0:15:31.722     0:01:25.752     359 651 328     33 553         
00002.M2TS      0:16:57.474     0:02:02.122     533 661 696     34 959         
00221.M2TS      0:18:59.596     0:03:52.857     1 038 440 448   35 676         
00030.M2TS      0:22:52.454     0:14:45.342     3 662 278 656   33 093         
00031.M2TS      0:37:37.797     0:03:00.221     809 828 352     35 948         
00005.M2TS      0:40:38.018     0:00:25.442     115 138 560     36 204         
00006.M2TS      0:41:03.460     0:03:01.556     752 424 960     33 154         
00007.M2TS      0:44:05.017     0:00:47.839     197 130 240     32 965         
00008.M2TS      0:44:52.856     0:24:08.905     5 986 719 744   33 055         
00032.M2TS      1:09:01.762     0:04:20.426     1 043 054 592   32 041         
00010.M2TS      1:13:22.189     0:01:45.939     415 875 072     31 405         
00011.M2TS      1:15:08.128     0:01:51.903     461 156 352     32 968         
00012.M2TS      1:17:00.031     0:01:35.970     376 940 544     31 421         
00013.M2TS      1:18:36.002     0:03:00.471     720 187 392     31 925         
00014.M2TS      1:21:36.474     0:02:40.910     636 155 904     31 628         
00015.M2TS      1:24:17.385     0:02:21.975     544 702 464     30 693         
00016.M2TS      1:26:39.360     0:08:17.830     2 083 356 672   33 479         
00017.M2TS      1:34:57.191     0:01:24.042     326 940 672     31 122         
00018.M2TS      1:36:21.233     0:12:19.029     2 958 465 024   32 025         
00019.M2TS      1:48:40.263     0:01:28.797     369 051 648     33 249         
00020.M2TS      1:50:09.060     0:22:09.411     5 630 017 536   33 880         
00021.M2TS      2:12:18.471     0:00:53.261     248 942 592     37 392         
00022.M2TS      2:13:11.733     0:04:49.539     1 265 645 568   34 970         
00023.M2TS      2:18:01.272     0:03:10.815     788 164 608     33 044         
00024.M2TS      2:21:12.088     0:06:47.532     1 692 020 736   33 215         
00025.M2TS      2:27:59.620     0:00:40.540     161 673 216     31 904         
00026.M2TS      2:28:40.160     0:04:02.951     580 675 584     19 121         
00027.M2TS      2:32:43.112     0:00:43.084     147 204 096     27 333   
    




#91
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 10:35:31 (ссылка)
0
Немецкий амазон задержал мой ордер до аж 07.07. А вот Bol.de, где я заказал Башку Терминатора за 54,хх евро - уже выслал ее.
 
Guten Tag Herr ХХХХ УУУУУУ,



der Status Ihrer Bestellung bei bol.de:


Bestellnummer: ХХХХХХХХХХ vom 09.04.2009
Ihre Bestellung

Datum       Menge   Medium     Autor/Artist          Artikel                         Status
29.06.2009     1  DVD          James Cameron         James Ca;Terminator 2 - T  Der Artikel wurde bereits versandt.



Bitte beachten Sie: Sofern Ihre Bestellung aus mehreren Artikeln besteht, werden diese unter Umständen getrennt versandt.

Bei weiteren Statusänderungen werden wir Sie ebenfalls per E-Mail benachrichtigen.

#92
VLN
VLN-De-Mort
  • Total Posts : 6918
  • Scores: 28
  • Joined: 2004/09/25 01:13:10
  • Location: Ростов-папа + Питер
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 13:19:56 (ссылка)
0
ORIGINAL: TheHutt
Немецкий амазон задержал мой ордер до аж 07.07. А вот Bol.de, где я заказал Башку Терминатора за 54,хх евро - уже выслал ее.

Дык не только тебе - амазон всем отложил башку до начала июля (а импортную английскую - аж до конца июля).
А что за bol.de? В рашу шлет? Уж больно цена заманчивая...
 

"АВАТАР" - ЛУЧШИЙ ФИЛЬМ ВТОРОЙ НЕДЕЛИ ДЕКАБРЯ 2009! (с)

#93
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 13:35:39 (ссылка)
0
Нет, в Россию они, к сожалению, не шлют... Да и цена действовала только в начале апреля (потом, как покупатели набросились затариваться - они ее мигом подняли: текущая цена 75 евронов). 
#94
Anatoly-
Меценат
  • Total Posts : 3083
  • Scores: 1019
  • Joined: 2004/07/07 21:50:26
  • Location: Н.Уренгой
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 18:29:02 (ссылка)
0

ORIGINAL: TheHutt

Немецкий амазон задержал мой ордер до аж 07.07.

У меня сегодня Амазон деньги за башку снял, а вот выслать обещают только 6 июля...
#95
Sergio san
Любитель
  • Total Posts : 998
  • Scores: 0
  • Joined: 2008/12/30 19:38:02
  • Location: Москва
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 18:40:26 (ссылка)
0
ORIGINAL: Anatoly-

У меня сегодня Амазон деньги за башку снял, а вот выслать обещают только 6 июля...


Абсолютно аналогично у меня...
#96
VLN
VLN-De-Mort
  • Total Posts : 6918
  • Scores: 28
  • Joined: 2004/09/25 01:13:10
  • Location: Ростов-папа + Питер
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 19:02:16 (ссылка)
0
ORIGINAL: Anatoly-
У меня сегодня Амазон деньги за башку снял, а вот выслать обещают только 6 июля...

А, так вот за что у меня полчаса назад сняли - за башку!
Но, кста, по опыту последних трех заказов - если немцы снимают бабки, это означает, что очень скоро (1-3 дня) заказ вышлют, невзирая на официальные обещания.

post edited by VLN - 2009/06/30 20:11:31

"АВАТАР" - ЛУЧШИЙ ФИЛЬМ ВТОРОЙ НЕДЕЛИ ДЕКАБРЯ 2009! (с)

#97
TheHutt
Гуру
  • Total Posts : 4126
  • Scores: 1360
  • Joined: 2005/02/08 16:49:36
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 19:15:39 (ссылка)
0
У меня кстати тоже так. Статус "Артикул скоро будет выслан", и дата предположительной высылки - 6 июля...
#98
Mefisto from Hell
Гуру
  • Total Posts : 5358
  • Scores: 1615
  • Joined: 2007/11/27 17:04:49
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 19:35:56 (ссылка)
0
Нифига это не значит, день-два и вышлют. У меня вообще дата 31 декабря и что теперь?
#99
VLN
VLN-De-Mort
  • Total Posts : 6918
  • Scores: 28
  • Joined: 2004/09/25 01:13:10
  • Location: Ростов-папа + Питер
  • Status: offline
RE: Эксперимент - 4: я заказал Железную Башку™ Терминатора-2 2009/06/30 20:12:03 (ссылка)
0
ORIGINAL: VLN
Но, кста, по опыту последних трех заказов - если немцы снимают бабки, это означает, что очень скоро (1-3 дня) заказ вышлют, невзирая на официальные обещания.

Не поленился процитировать сам себя, ибо оказался прав и опыт не подвел - мне уже выслали башку ЮПСом.

Так что, новая примета: если немцы снимают деньги - это по-любому к отправке. А что написано на сайте, так (прав Мефисто) - это ничего не значит.
Это примерно, как на заборе пишут...

"АВАТАР" - ЛУЧШИЙ ФИЛЬМ ВТОРОЙ НЕДЕЛИ ДЕКАБРЯ 2009! (с)

Page: < 12345.. > >> Showing page 5 of 10
Jump to:
© 2024 APG vNext Commercial Version 5.5